Interview Ikbenmama.nl

Interview met: Met: Stephanie Lampe, oprichtster/ drijvende kracht achter Ikbenmama.nl 1) Ikbenmama.nl; Hoe is deze mooie webshop ontstaan? Toen mijn tweede boek Mama! verscheen, resulteerde dat in veel vragen en contact met moeders. Het werd me duidelijk dat keer op keer moeders het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn. Dat moest anders, vond ik. Wat begon met het geven van informatie, werd uiteindelijk een hele winkel met uitgebreide informatie erbij. Ook bij de producten staat ‘het wiel niet opnieuw uitvinden’ en ‘de vruchten kunnen plukken van de ervaringen van andere mama’s’ centraal. Daarbij vond ik, en velen met mij merkte ik, dat Nederland toch een beperkt aanbod heeft aan producten voor moeders en baby’s. Je ziet overal hetzelfde. En dan is het vaak niet eens het beste product. Iets anders, iets unieks, een verfrissende wind. Dat had ik voor ogen. Daarnaast was er weinig voor onrustige baby’s. Daar had ik zelf uitgebreide ervaring mee doordat al mijn dochtertjes onrustig zijn geweest. Ik wilde daar meer mee doen. En dat doen we nog steeds. Wat ooit is begonnen met mij alleen, doen we inmiddels met een heel team. 2) Jullie hebben een heel divers aanbod, hoe blijven jullie op de hoogte van de laatste trends? Hierin zijn we sterk. Ik durf wel te stellen dat we echt voorop lopen en daarin een eigen richting en smaak inzetten. We zoeken simpelweg naar nieuwe innovatieve producten. Omdat ze uniek zijn, maar ook omdat we graag het beste binnen een productcategorie willen aanbieden. Echt een oplossing geven i.p.v. een pleister. En als je vraagt hoe we dat precies doen … dat is het geheim van de smid. Wel kan ik verklappen dat vele mama’s hierin meehelpen. 3) Waarin onderscheiden jullie je van andere zwangerschapssites? De vraag is hem beantwoorden. Eerlijk gezegd zijn we geen zwangerschapssite. We zijn de site voor mama en haar uk t/m 6 jaar. Maar we richten ons speciaal op de mama. Dat is misschien nog een erfenis van het boek Mama! Dat boek kwam er juist omdat na de bevalling mama eigenlijk wordt vergeten. Alles draait eigenlijk om de baby. Wij trekken het nu breed: niet alleen zijn wij er voor mama’s, ons team bestaat ook uit mama’s, mama’s helpen ons mee bij het vinden en kiezen van producten, het zijn vaak moeders die de producten hebben bedacht, etcetera. Alle informatie op de website draait dus om mama. En mama ben je pas na een zwangerschap, vandaar dat we geen zwangerschapssite zijn. We bieden alles aan wat mama nodig heeft, wat door haar is aangeraden en is goedgekeurd. Ondertussen hebben we meer dan 2.500 producten, allemaal met veel eigen content en ervaringen van anderen. We onderscheiden ons door het geven van advies en veel informatie. We hebben kieswijzers, eigen filmpjes (die we al 3 jaar hebben), specials, look books etc. Alles om het mama makkelijk te maken bij het kiezen van de voor haar juiste oplossing. 4) Met een webshop heb je alleen online contact met de klant. Vind je dat soms niet jammer? We hebben veel contact met klanten. Ik denk juist dat dat soms intiemer is; bijv. als het gaat om lingerie :-). En mama’s komen hun bestelling ook wel ophalen bij ons. Dan spreken we de moeders ook ‘live’, dus het is niet alleen online. 5) Ikbenmama.nl is een prachtige webshop geworden. Waaraan moest jullie webshop voldoen? Dankje! Dat is een resultante van continue uitbreiding & verbetering sinds we in 2007 zijn gestart. Belangrijkste is dat de mama alle info vindt die ze nodig heeft om voor haar een juiste keuze te maken. En hiermee maken we het online shoppen ook leuk. We blijven kritisch en doen altijd wat met de tips en opmerkingen die we binnenkrijgen. Ook ons uitgangspunt om uniek te zijn trekken we door in de website: we willen verschil maken en hierin graag voorop lopen. Het is dus nooit af... 6) Maak de zin af: Wij zijn pas echt tevreden als….. …de mama het haar vriendinnen doorvertelt. Interview Ikbenmama.nl

Reizen

Scoor meer met een web winkel in uw maandbladen. Velen gingen u voor en publiceerden club bladen online.

Kiddomagazine, inspiratiemagazine voor het gezin. Lees publicatie 3Home


You need flash player to view this online publication